Bedrijfsunits Groningen

 

Het verkopen van 14 groene bedrijfsruimtes

Bedrijfsunits Groningen is een website bedoeld voor het verkopen van 14 bedrijfsruimtes in Zuidbroek. Naast het ontwerpen en bouwen van de website hebben wij ook social media kanalen opgezet.

 

Bekijk de website

 

Het ontwerpen van de website

Voordat we begonnen zijn met het ontwerpen van de website hebben we doelstellingen vastgesteld samen met de klant. Samen hebben wij bepaald welke uitstraling de website moet gaan hebben, welke kleuren gebruikt gaan worden en wat er inhoudelijk op de website moet komen te staan. Aan de hand van ons gesprek hebben wij onze vormgever aan het werk gezet. Zij zet onze ideeën om in ontwerpen.

Belangrijke kenmerken van de bedrijfsruimtes zijn dat ze groen zijn en op een ideale locatie gebouwd worden. Hier hebben we ook in de vormgeving rekening mee gehouden.

 

 

Het bouwen van de website

We hebben de klant uitgenodigd om de vormgeving ontwerpen bij ons op kantoor te komen bekijken. Na wat kleine opmerkingen konden we beginnen aan het bouwen van de website. Dit wordt eerst op een test website gedaan.

SEO teksten schrijven

Terwijl onze programmeur de website aan het bouwen was, zijn we gestart met het schrijven van SEO teksten. We hebben deze eerst zelf geschreven in een tekst tool met de informatie die de klant ons heeft geleverd. Voor dit project hebben we gekozen voor een pagina waarin we uitleggen wat de bedrijfsruimtes zijn en een pagina waarop we meer over de locatie vertellen.

Om zeker te weten dat onze teksten goed vindbaar zijn hebben we deze naar een van onze SEO-specialisten gestuurd. Zij hebben deze teksten nog wat beter vindbaar gemaakt en geschreven voor meerdere plaatsnamen. Op deze pagina zie je bijvoorbeeld onderaan links naar andere plaatsnamen. Dit doen we op een slimme manier zodat de website in deze plaatsnamen ook goed vindbaar is.

 

Wil jij ook beter vindbaar zijn in Google?

 

Conversie 

Om te zorgen voor conversie op de website van Bedrijfsunits Groningen hebben we de mogelijkheid toegevoegd om de brochure te downloaden met een duidelijke call to action. Om deze brochure te downloaden moesten bezoekers hun e-mailadres invoeren. De call to action: 'Brochure downloaden? Voer hier uw e-mail, uw naam in en u krijgt download toegang' was genoeg om de drempel te verlagen om hun gegevens achter te laten. Door het verzamelen van de e-mailadressen kan er gemakkelijk contact worden gelegd met potentiële klanten.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Via onze partner hebben wij een ads campagne opgezet. We zijn bezig om dit proces zelf over te nemen, maar voor deze klant wilden we nog graag gebruik maken van de ervaring van onze partner om deze campagne op te zetten. Om deze campagne optimaal in te zetten moesten we nadenken over strategische onderdelen zoals USP's (Unique Selling Points), belangrijke concurrenten en vooral de doelgroep die we wilden bereiken.

Een marketing plan opzetten

Een website alleen was niet genoeg om de bedrijfsruimtes snel te verkopen. Naast de website hebben we ook social media accounts aangemaakt, schrijven we geregeld nieuws artikelen en hebben we een google-ads campagne ingezet.  

Het maken van een contentkalender

Om de campagne zo goed mogelijk te laten verlopen hebben we van tevoren een contentkalender ingericht. Hierin werd precies beschreven welke berichten er wanneer geplaatst moesten worden op de social media kanalen. Deze hebben we in de eerste instantie ingevuld vanaf januari tot april, omdat we hadden aangenomen dat de units tegen die tijd wel verkocht zouden zijn. De evaluatiemomenten met de opdrachtgever werden ook opgenomen in deze contentkalender. 

 

Wil jij ook zo'n mooie contentkalender?

 

De lancering van de website en social media campagne 

Omdat de kerstdagen eraan kwamen besloten we om de lancering te doen op de vrijdag voor kerst. Dit leek ons een strategische zet omdat veel mensen vrij zijn tijdens de feestdagen en dus veel gebruik maken van hun mobiele telefoon, hier lag een mooie marketing kans om veel bereik te genereren. We hebben hier goed gebruik van weten te maken door het plaatsten van een Facebook advertentie en het posten van een kerstberichtje vanuit de medewerkers van het bedrijf. 

Facebook Adverteren

Om de campagne te starten zijn we begonnen met het adverteren op Facebook. Voor deze advertentie hebben we een video gemaakt met een sfeerimpressie van de groene units. Deze advertentie was gericht op het promoten van website bezoeken en werd 14.248 bekeken. Dit was dus een geweldige start van de campagne! Een paar dagen na de start waren er 15 brochures op de website aangevraagd. Hierdoor kwamen we in het bezit van bruikbare e-mailadressen waar een vervolgactie op gedaan kon worden door de Makelaar. 

Invulling campagne

De rest van de campagne voor Bedrijfsunits Groningen werd ingevuld door het plaatsen van updates over het bouwproces, verkochte units en het posten van blogberichten. Ook hebben we gebruik gemaakt van een top-advertentie op marktplaats. Op 24 januari 2020 waren er nog 4 van de 14 units over. Kortom, de campagne was een groot succes! 

De cijfers | Bedrijfsunits Groningen

Social media kanalen

 

Cijfers

Facebook advertentie

  • 14.248 vertoningen
  • 15 brochure downloads

 

Bekijk de website