Gemeentebelangen Eemsdelta

Zoveel mogelijk stemmen winnen

Voor Gemeentebelangen Eemsdelta hebben we een nieuwe website gebouwd. Naast het ontwerpen van de website hebben we ook een social media campagne uitgevoerd. 

 

Bekijk de website

 

Het ontwerpen van de website 

Voor de website van Gemeentebelangen Eemsdelta was het doel niet zozeer contact opnemen maar bezoekers te overtuigen om te gaan stemmen, het programma te bekijken of lid te worden van de partij. Er moest dus een mogelijkheid komen om de stemdatum in de agenda te zetten en het programma van deze partij te bekijken. De website moest de 5 belangrijkste speerpunten van de partij met de daar bijbehorende experts goed uitlichten. De huisstijl van deze partij stond al vast: geel gecombineerd met zwart. Aan de hand van deze gegevens is onze grafisch vormgever aan de slag gegaan.

        

 

Het bouwen van de website 

Nadat de klant de ontwerpen had goedgekeurd zijn we begonnen met het bouwen van de website. 

 

De website vullen

Toen onze programmeur klaar was met de techniek van de website was het tijd om de website te vullen met de juiste teksten, afbeeldingen en iconen. Nadat dit gedaan was was het tijd om te controleren of alles goed werkte op de desktop en de mobiele versie van de website. Nadat dit allemaal getest en verbeterd was konden we de website live zetten. 

 

De lancering van de website en social media campagne

We zijn gestart met het maken van een contentkalender. Hierin werden alle sociale media berichten gepland. De aftrap was een introductievideo waarin alle 5 speerpunten werden uitgelicht. Deze werd geplaatst op Youtube, gedeeld op de website en de sociale media kanalen van Gemeentebelangen Eemsdelta. 

 

Invulling van de campagne

De campagne stond in het teken van de volgende speerpunten:

  1. Duurzame energie

  2. Veiligheid

  3. Betaalbare woningen

  4. Groenbeleid

  5. Burgerzeggenschap

De speerpunten hebben we vertaald in contenstvormen als: video's en infographics om de speerpunten van de partij duidelijk te maken aan de doelgroep. Naarmate de stemdag dichterbij kwam ging de frequentie van de sociale media berichten omhoog en hebben we deze berichten een duwtje in de rug gegeven door deze te promoten op Facebook en Instagram. Zo konden we de doelgroep nóg beter te bereiken. 

 

De cijfers | Gemeentebelangen Eemsdelta 

social media kanalen 

 

Cijfers

Facebook advertenties

  • 28.290 weergaven 
  • 11.086 ThruPlays

 

Wil jij ook een succesvolle social media campagne?